اصلاح طرح لبخند توسط باندینگ دندان

 در مقالات آموزشی دندانپزشکی زیبایی, مقالات عمومی دندانپزشکی

صنعت دندانپزشکی رو به بهتر شدن و پیشرفت کردن می رود، مخصوصاً با انواع ابداعات و نوآوری هایی که این امکان را بوجود می آورند که بیماران در محیطی راحت و آرام از درمان خود بهره مند شوند. آن روزهایی که افراد به خاطر ناراحتی یا درد درمان یا فرایند انتخابی دندانپزشکی خود راغب به تکمیل آنها نیستند سالها گذشته است.

امروزه، شما به راحتی می توانید به دندانپزشک دسترسی داشته باشید تا از فرایندهای دندانپزشکی زیبایی مانند باندینگ دندان ها برخوردار شوید و لبخند و اعتماد به نفس خود را بهبود ببخشید. با انجام باندینگ دندان ها توسط دندانپزشک، می توانید لبخند سفید و درخشان و زیبای خود را حفظ کنید که بدون هیچ ناراحتی یا حساسیتی مدت زمانی طولانی دوام خواهد داشت.

بهبود لبخند باندینگ

بهبود لبخند باندینگ

باندینگ دندان چیست؟

باندینگ استفاده از رزین کامپوزیت، معمولاً نوعی پلاستیک، برای ترمیم و اصلاح پوسیدگی ها یا شکستگی های دندان ها است. ماده ای همرنگ دندان ها است که می تواند برای ترمیم لب پر شدگی ها، و تغییر رنگ دندان ها استفاده شود و به آنها کمک کند جذاب تر و بلندتر به نظر برسند.

این فرایند دندانپزشکی زیبایی می تواند برای بستن فاصله بین دندان ها یا تغییر شکل آنها نیز استفاده شود تا دندان ها ظاهر جذابتری پیدا کنند. علاوه بر این از این مواد می توان برای محافظت از بخش های کوچکی از ریشه دندان استفاده کرد که در نتیجه تحلیل لثه قابل مشاهده هستند. باندینگ بهترین جایگزین برای پر کردن دندان با آمالگام است و تکمیل آن تنها به یک بار مراجعه به دندانپزشک قابل انجام است.

این روش باندینگ نامیده می شود رزین کامپوزیت ماده ای است که برای مدت زمانی طولانی به دندان ها چسبانده خواهد شد و یکی از راحت ترین و مقرون به صرفه ترین فرایندهای دندانپزشکی است که برای بهبود ظاهر دندان ها استفاده می شوند. برخلاف دیگر فرایندهای دندانی مانند ونیرها، باندینگ هیچگونه آماده سازی در لابراتوار نیاز ندارد مگر آنکه برای پر کردن پوسیدگی دندان مورد استفاده قرار بگیرد.

 

بهبود لبخند باندینگ

بهبود لبخند باندینگ

 

باندینگ دندان چگونه انجام می شود؟

اگر فرایند باندینگ دندان نیاز دارید، دندانپزشک با استفاده از راهنما، رنگ رزین کامپوزیت را مشخص خواهد کرد تا متناسب با رنگ دندانی باشد که روی آن قرار می گیرد. پس از آن، از یک ابزار برای تراشیدن بخش هایی از سطح دندان استفاده خواهد شد، سپس با یک ماده پوشش داده خواهد شد که اجازه خواهد داد مواد باندینگ محکم به آن بچسبند. پس از آماده سازی دندان، رزین اعمال می شود و شکل داده می شود و سپس صیقل داده می شود تا به شکل درست خود برسد. سپس دندانپزشک از نور لیزر استفاده خواهد کرد تا به سفت شدن مواد کمک کند سپس آن را تراش خواهد داد تا به شکل عالی خود برسند.

مرحله نهایی فرایند پولیش کردن مواد است تا از نظر درخشان، صاف و صیقلی بودن سطح دندان ها به حد دندان های طبیعی برسد. در برخی موارد، باندینگ دندان ها تنها چند دقیقه طول خواهد کشید، اما اگر قصد دارید چند دندان را به طور همزمان ترمیم کنید، دندانپزشک می تواند تصمیم بگیرد این کار را در چند جلسه انجام دهد.

انواع باندینگ های دندانی

باندینگ های دندانی به دو دسته تقسیم می شوند؛ باندینگ کامپوزیت مستقیم و باندینگ چسبنده (غیر مستقیم). باندینگ کامپوزیت مستقیم عبارت است از استفاده از موادی همرنگ دندان ها مانند رزین برای ترمیم لب پر شدگی ها یا ترک خوردگی های دندان ها یا پر کردن حفره های دندانی. علاوه بر این، فرایندی است که برای بستن فواصل بین دندان ها و پوشش دادن آسیب دیدگی های لبه های دندان ها انجام می شود. این روش باندینگ با اعمال مستقیم مواد روی سطح دندان انجام می شود که هنگام لبخند زدن قابل مشاهده خواهد بود.

باندینگ چسبنده (غیر مستقیم) شکلی از باندینگ دندان است که شامل چسباندن ترمیم های دندانی مانند روکش، ونیر، بریج، یا پرسلاین به دندان است.

مزایای باندینگ دندان

باندینگ دندان نوعی فرایند ساده دندانپزشکی زیبایی است که برای بهبود لبخند طراحی شده است. این روش برای بهبود ظاهر و نیز ترمیم لب پر شدگی ها یا تغییر رنگ دندان ها استفاده می شود. بعلاوه، اگر خط لثه شما تحلیل رفته باشد، که منجر به مشخص شدن ریشه دندان شده است، باندینگ می تواند برای محافظت از آن و نیز برای بستن فاصله بین دندان ها استفاده شود. این درمان دندانی، علاوه بر اینکه در دندانپزشکی زیبایی پر استفاده است، مزایای بسیاری دارد.

  • یک فرایند دندانی است که می تواند به راحتی در مطب دندانپزشکی انجام شود و نیاز به آماده سازی در لابراتوار ندارد.
  • درمان می تواند تنها در یک جلسه تکمیل شود و نیاز به بی حسی دندان ندارد.
  • نوعی درمان در دندانپزشکی زیبایی است که در مقایسه با فرایندهای دندانی سفارشی که در لابراتوار ساخته می شوند، پر هزینه نیست.
  • تنها لازم است دندانپزشک مقدار اندکی از مینای دندان را بتراشد تا باندینگ روی آن انجام شود.
  • این درمان روشی فوق العاده برای بهبود سلامت دهان است- رزین کامپوزیت ماده ای مؤثر است که می تواند حفره های دندانی و چندین نوع مشکل دندانی دیگر را درمان نماید. این درمان می توان برای تقویت دیواره های دندان ها استفاده شود و از انتشار پوسیدگی دندان جلوگیری نماید.
بهبود لبخند باندینگ

بهبود لبخند باندینگ

 

چگونه می توان از باندینگ دندان مراقبت کرد؟

پس از تکمیل موفقیت آمیز فرایند بهبود لبخند با باندینگ دندانی، قدم بعد این است که یاد بگیرید چگونه به درستی از ظاهر دندان های جدید خود محافظت نمایید. دندانپزشک دستورالعمل های لازم را به شما خواهد داد تا با دنبال کردن آنها در منزل قادر باشید ظاهر و رنگ طبیعی باندینگ دندان ها را حفظ نمایید، و نیز دوام آنها را افزایش دهید. با این حال، در زیر به بیان چند نکته خواهیم پرداخت که به مراقبت از دندان ترمیم شده شما کمک خواهد کرد:

  • باید همیشه عادات بهداشتی دهانی را به خوبی رعایت کنید، از جمله مسواک زدن، کشیدن نخ دندان، و استفاده منظم از دهانشویه.
  • باید از بوجود آوردن موقعیت هایی که منجر به لب پر شدن دندان های ترمیم شده می شوند خودداری نمایید، از جمله جویدن اشیاء سفت.
  • کشیدن سیگار می تواند موجب تغییر رنگ دندان ها شود.
  • حتماً دو مرتبه در طول سال به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • باید همیشه با خوردن مقدار زیادی آب ذرات غذای باقی مانده بین دندان ها را پاک کنید که بعلاوه برای پایین آوردن سطح اسید دهان هم خوب است.

اگر هنوز قصد دارید ظاهر لبخند خود را با باندینگ دندان ها بهبود دهید، توصیه می کنیم با دندانپزشک خود مشورت نمایید.

0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)
Recent Posts

Leave a Comment