مقایسه ونیر پرسلاین با ونیر کامپوزیت

 در مقالات آموزشی ونیر دندان, مقالات عمومی دندانپزشکی

لبخند زیبا یکی از عناصر اصلی زیبایی است. ظاهر دندان های شما تأثیری قابل ملاحظه روی اعتماد به نفس شما دارد. در عین حال، باعث می شود شما جذاب تر و جوان تر به نظر برسید. اگر حین لبخند زدن، به خاطر فواصل نا متناسب بین دندان های خود احساس راحتی ندارید، دیگر مشکلی غیر قابل حل نیست. به لطف دندانپزشکی زیبایی، می توانید در حالی که با دیگران معاشرت می کنید از لبخند زیبای خود لذت ببرید. دندانپزشکان قادرند به راحتی تغییراتی در لبخند شما بوجود بیاورند که از زندگی خود لذت ببرید.

ونیرهای دندانی نوعی فرایندهای زیبایی دندانپزشکی و راهکاری جدید هستند که با کمک آنها می توانید از دندان هایی سفید و سالم بهره مند شوید. ونیرها موادی نازک، سفارشی ساز و همرنگ دندان ها هستند که به جلوی دندان ها چسبانده می شوند و مشکلات متعدد دندانی را برطرف می کنند. مشکلات دندانی مختلف مانند بد شکلی، لکه دار بودن، و کجی دندان ها می توانند با استفاده از ونیرهای دندانی درمان شوند.

ونیرهای پرسلاین و ونیرهای کامپوزیت

ونیرهای پرسلاین و ونیرهای کامپوزیت

انواع مختلف ونیرهای دندانی

ونیرهای کامپوزیت و پرسلاین رایج ترین انواع ونیرهای دندانی هستند. گرچه هر دو روش ها یک هدف را دنبال می کنند، تفاوت های اصلی آنها در موادی است که برای ساخت آنها مورد استفاده قرار می گیرد. ونیرهای کامپوزیت از رزین ساخته می شوند که از نظر رنگ شباهت زیادی به دندان های طبیعی دارند. از سوی دیگر، ونیرهای پرسلاین از جنس پرسلاین هستند و معمولاً در لابراتوارهای دندانپزشکی ساخته می شوند.

مهم نیست شما کدام گزینه را انتخاب کنید. هر دو نوع ونیرها پوسته ای را تشکیل می دهند که هر گونه آسیب یا تغییر رنگی را پوشش می دهند. دندانپزشکان مجرب زیبایی با استفاده از وینرهای دندانی می توانند لبخندی هالیوودی برای شما خلق کنند. با این حال، بسته به بودجه، هدف، و میزان آسیبی که به دندان شما وارد شده است، می توانید انتخاب های متعددی داشته باشید. ما قصد داریم در این مقاله جزئیات کاملی در مورد تفاوت های ونیرهای دندانی به شما ارائه دهیم، که کمک می کنند تفاوت های بین ونیرهای کامپوزیت و ونیرهای پرسلاین و نقاط ضعف و قوت هر یک را درک کنید.

ونیرهای کامپوزیت

مزایا

نخستین ویژگی مثبت ونیرهای کامپوزیتی قیمت آنها است. آنها فرایند سریعی دارند، و به نظر می رسد قیمت مقرون به صرفه آنها عاملی است که روی تصمیم گیری تأثیر می گذارد. تخمین زده شده است که قیمت ونیرهای پرسلیان دو برابر بیشتر از وینرهای کامپوزیت است.

یک روزه بودن درمان مزیت اصلی دیگر است. این نوع ونیر نیاز به هیچ تغییر اندازه دندانی قبل از انجام فرایند، یا کار لابراتواری ندارد. تراشه های دندان مانند آماده استفاده، مستقیماً روی سطح دندان های بیمار اعمال می شوند. این نوع ونیرها باندینگ کامپوزیت مستقیم نیز نامیده می شوند.

مزیت دیگر ونیرهای کامپوزیت این است که آنها نیاز به کمترین تغییر شکل دندان ها یا آماده سازی دارند. در نتیجه، اگر بیمار بخواهد آنها را بردارد، بازگشت پذیر هستند. به عبارت دیگر، هر گاه لازم باشد، مواد کامپوزیت می توانند برداشته یا تعویض شوند زیرا هیچ تغییری در شکل کلی دندان ها بوجود نمی آورند.

علاوه بر این، نرم ترین گزینه برای افرادی است که از ترک های کوچک و نقائص ریز رنج می برند. ونیرهای کامپوزیتی با ارائه یک قیمت قابل پرداخت و فرایندی سریع، جایگزینی فوق العاده برای پنهان کردن مشکلات دندانی هستند و از بقیه ساختار دندان در برابر آسیب محافظت می کنند.

معایب

با توجه به این حقیقت که ونیرهای کامپوزیتی متخلخل هستند، آنها بیشتر مستعد ایجاد لکه هستند. آنها نیاز دارند بیمار رژیم غذایی داشته باشد که در آن غذاهایی گنجانده شوند که کمتر موجب ایجاد لکه شوند و از ونیرهای آنها محافظت کنند.

در مقایسه با ونیرهای پرسلاین، باندینگ های کامپوزیتی طول عمر کوتاه تری دارند. آنها ۵ تا ۷ سال دوام دارند، و پس از آن معمولاً نیاز دارند تعویض یا ترمیم شوند.

ونیرهای کامپوزیتی جایگزینی قابل انجام برای افرادی نیستند که از نقائص جدی رنج می برند. آنها انتخابی برای افرادی هستند که به دنبال دندانپزشکی زیبایی جزئی هستند.

کامپوزیت ها تنها کجی ها، تغییر رنگ ها، و لب پر شدگی های اندک دندان ها را پوشش می دهند، و نمی توانند مشکلات جدی را برطرف سازند یا فواصل بزرگ بین دندان ها را پر کنند. در موارد وخیم تر، دندانپزشک زیبایی دیگر انواع ونیرها را پیشنهاد می دهد.

ونیرهای پرسلاین و ونیرهای کامپوزیت

ونیرهای پرسلاین و ونیرهای کامپوزیت

ونیرهای پرسلاین

مزایا

در مقایسه با رزین کامپوزیت ها، ونیرهای پرسلاین به لطف مواد قوی تری که در ساخت آنها استفاده می شود با دوام تر هستند. به طور میانگین، به خاطر کیفیت بالا و مواد محکم ونیرهای پرسلاین طول عمر تخمین زده شده برای آنها ۱۰ تا ۱۵ سال است.

از نظر زیبایی، پرسلاین به این دلیل که مواد آن از نظر شفافیت واقعی تر به نظر می رسند، طبیعی تر نیز به نظر می رسند.

مزیت دیگر پرسلاین این است که انتخابی مناسب برای همه گزینه ها است. مهم نیست شما از نقائص جدی رنج می برید یا مشکلات جزئی، این گزینه برای همه بیماران قابل انجام است.

معایب

اگر ونیرهای پرسلاین آسیب ببینند، باید تعویض شوند، در حالی که ونیر کامپوزیت های شکسته یا لب پر شده می توانند ترمیم شوند.

با توجه به مدت زمان اختصاص داده شده، مواد مورد استفاده، و تخصص مورد نیاز برای جایگذاری ونیرهای پرسلاین، هزینه ای بیشتر از باندینگ های کامپوزیت خواهند داشت. نقطه ضعف دیگر آنها زمان است. بسته به اینکه آیا دندانپزشک شما از ابزارهای برنده استفاده نماید یا خیر، این تکنیک می تواند حداقل دو جلسه طول بکشد.

مقایسه ونیرهای پرسلاین و کامپوزیت در یک نگاه

تصمیم گیری برای اینکه کدام تکنیک مناسب وضعیت شماست، بر اساس یک دسته ضوابط مشخص می شود. پس از بررسی های دقیق مزایا و معایب ونیرهای دندانی، می توانید هر نوع را ارزیابی کرد تا به یک نتیجه معقول رسید.

ونیرهای کامپوزیتونیرهای پرسلاین
قیمت متوسطگران قیمت
درمان یک روزهحداقل دو جلسه مراجعه نیاز دارند
بازگشت پذیرغیر قابل بازگشت
ممکن است بیفتند یا شکسته شوندبا دوام تر هستند
مستقیماً اعمال می شوندنیاز به کار لابراتواری دارند
مشکلات جزئی را هم پوشش می دهندمشکلات بیشتری را پوشش می دهند
مستعد بروز لکه هستندمقاوم در برابر ایجاد لکه

0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)
نوشته های توصیه شده

Leave a Comment