مدت زمان جراحی کاشت ایمپلنت

 در مقالات آموزشی جراحی و کاشت ایمپلنت, مقالات عمومی دندانپزشکی

هر کسی قرار است تحت جراحی کاشت ایمپلنت قرار بگیرد، قبل از آغاز برنامه ریزی برای انجام آن، باید بداند این فرایند چقدر زمان می برد. درست مانند همه فرایندهای جراحی دیگر، بیشترین زمانی که این جراحی نیاز دارد، از مشاوره تا درمان و بهبود آن، متفاوت است. بسته به سلامت عمومی دهان بیمار، نوع جراحی مورد نیاز، و احتمال نیاز به کشیدن دندان، یا پیوند قبل از کاشت ایمپلنت های دندانی می تواند متفاوت باشد.

هرچند تفاوت های فردی باعث می شوند نتوانیم یک بازه زمانی تعریف شده مشخص کنیم، می توانیم شرح مختصری از فرایند در اختیار شما قرار دهیم و به شما بگوییم باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشید. این فرایند می تواند چیزی حدود ۵ ماه تا ۱ سال زمان ببرد.

از ایمپلنت های دندانی چه انتظاری باید داشت؟

مشاوره های اولیه حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه زمان می برند و به شما این فرصت را می دهند تا راجع به گزینه های درمان صحبت کنید. هر پرسشی در مورد کاشت ایمپلنت های دندانی دارید از دندانپزشک خود بپرسید، تا متوجه شوید آیا گزینه های مناسبی برای شما هستند. دندانپزشک پرسش هایی راجع به سلامت عمومی خواهد پرسید و راجع به نیازهای دندانی شما بحث خواهد کرد. با تهیه سی تی سه بعدی می توان مشخص نمود آیا بیمار شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت های دندانی را دارد و طرح درمانی ایجاد خواهد کرد که تمام نیازهای بیمار درون آن گنجانده شوند.

 

مدت زمان جراحی کاشت ایمپلنت

مدت زمان جراحی کاشت ایمپلنت

گام دوم در فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی

پس از مشاوره، بیمار می تواند تصمیم بگیرد با برنامه طرح درمان خود پیش برود، به همین دلیل دندانپزشک ها اغلب از بیماران خود می خواهند برای جلسه پیش از جراحی مراجعه کنند که در آن، یک یا دو هفته پس از جلسه مشاوره، از دندان ها و فک ها قالب گرفته می شود. این جلسه بعلاوه به عنوان فرصتی دیگر برای پرداختن به نگرانی ها و بحث راجع به اتفاقاتی که قرار است طی جراحی بیفتند، محسوب می شود.

کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان

کشیدن دندان همیشه لازم نیست، اما در برخی موارد ضروری است. دندانپزشک شما قادر خواهد بود به شما بگوید که آیا این فرایند برای شما لازم هست یا خیر. خود کشیدن دندان می تواند در موارد مختلف متفاوت باشد. افرادی که استخوان های سالمی دارند می توانند کاشت ایمپلنت خود را در همان روزی که دندان طبیعی کشیده می شود داشته باشند. با این حال، برای بیمارانی که از تحلیل یا عفونت استخوان رنج می برند، همیشه ممکن نیست. در چنین مواردی ممکن است جراحی پیوند استخوان لازم باشد.

 

مدت زمان جراحی کاشت ایمپلنت

مدت زمان جراحی کاشت ایمپلنت

آیا جراحی پیوند استخوان قبل از کاشت ایمپلنت ضروری است؟

پیوند استخوان در صورتی ضروری خواهد بود که نه تنها مانند مورد فوق دندان کشیده شود، بلکه مدت ها از افتادن یک دندان گذشته باشد. پیوند استخوان این اطمینان را بوجود می آورد که پایه استخوانی خوبی وجود دارد که استخوان ها به آن بچسبند، بنابراین، این مرحله معمولاً زمانی ضروری است که شخصی دندان از دست رفته داشته باشد. چهار ماه دوره بهبود، زمان استاندارد بین دوره پیوند استخوان و جراحی ایمپلنت است.

آنچه باید راجع به پس از جراحی بدانید

پس از تکمیل آماده سازی های بالا، دندانپزشک زمان جراحی کاشت ایمپلنت را مشخص خواهد نمود. این جراحی شامل قرار دادن ایمپلنت داخل استخوان است. بسته به نیازهای بیمار، ایمپلنت ها ممکن است زیر لثه قرار داده شوند یا روی آن.

  • فین نکنید. اگر حس عطسه داشتید، با دهان باز این کار را انجام دهید تا از وارد آمدن فشار به منطقه سینوس های شما جلوگیری شود.
  • سیگار نکشید. صرف نظر از اینکه آیا تنباکو، حشیش، یا محصولات بدون دود تنباکو را مصرف می کنید، باید گفت هیچ یک بی خطر نیستند. کشیدن یا جویدن تنباکو موجب دشواری در روند بهبود و افزایش نرخ شکست ایمپلنت های دندانی می شود.
  • لب های خود را بلند نکنید یا نکشید تا بخیه های روی محل جراحی خود را نگاه کنید. این کار می تواند موجب پاره شدن یا آسیب به بافت لثه ها شود.
  • با نی مایعات ننوشید.
  • هر غذایی که نمی توانید آن را با کنار چنگال تکه کنید را نخورید. بواسطه حساسیت لثه ها، خوردن هر چیز خیلی سفتی می تواند موجب بروز دردی شدید، یا مشکل در جویدن شود.
  • از خوردن غذاهای خیلی داغ خودداری کنید.
  • برای کمک به کاهش فشار، از کمپرس آب سرد روی موضع ورم استفاده کنید.
  • ترکیب یک قاشق چایخوری نمک، نصف قاشق چایخوری جوش شیرین، و یک لیوان آب گرم را دو تا سه دقیقه داخل دهان خود نگه دارید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

مصرف آنتی بیوتیک ها یا داروهای تجویزی دیگر ضروری است. باید بدانید ممکن است مقداری خونریزی از بینی را تجربه کنید. این اتفاق غیر عادی نیست و به زودی بهبود خواهد یافت. علاوه بر این ممکن است دندانپزشک استفاده از دهانشویه را به شما پیشنهاد دهد. این کار را طبق دستور دندانپزشک انجام دهید.

در صورت تجربه هر یک از موارد زیر، با دندانپزشک خود تماس بگیرید:

  • درد غیرقابل تحمل و غیر قابل کنترل
  • خونریزی شدید
  • تب
  • تورم شدید چند روز پس از انجام فرایند
  • هر گونه واکنش آلرژیک به داروها

فرایند بهبود چقدر زمان می برد؟

هر کسی برای فرایند جراحی ایمپلنت های دندانی اقدام می کند، احتمالاً به این فکر می کند فرایند بهبود چقدر طول خواهد کشید و جراحی چه تأثیری روی وی خواهد داشت. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم برای بهبود برنامه ریزی کنید و به شما توصیه هایی ارائه دهیم تا به روند بهبود کمک کنید.

هیچ زمان مشخصی برای بهبود همه بیمارانی که کاشت ایمپلنت داشته اند وجود ندارد. همانطور که هر جراحی تحت تأثیر شرایط خاص هر بیمار قرار دارد، زمان بهبود می تواند تحت تأثیر عوامل زیر باشد:

  • تعداد ایمپلنت های دندانی کاشته شده
  • داشتن استخوان هایی سالم برای اتصال ایمپلنت به آن، یا نیاز به پیوند استخوان.
  • زمان بهبود برای هر فرد و تفاوت آن در افراد مختلف.
  • دنبال کردن دستورالعمل ها بر اساس طرح درمان.
0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)
نوشته های توصیه شده

Leave a Comment