مگاژن: برند برتر ایمپلنت های دندان

 در مقالات آموزشی جراحی و کاشت ایمپلنت, مقالات عمومی دندانپزشکی

ایمپلنت های دندان شناخته شده ترین گزینه ها برای جایگزینی دندان از دست رفته هستند، زیرا از نظر ظاهری و عملکردی شباهت بسیار زیادی به دندان های طبیعی دارند. مزایای بسیار زیادی که ایمپلنت های دندان دارند آنها را به بهترین گزینه با دوام برای احیای لبخند افراد تبدیل کرده است. بعلاوه، نرخ موفقیت آنها بیش از ۹۸% است. اگر قرار است به زودی از این درمان بهره مند شوید، مانند بسیاری افراد دیگر، شاید این پرسش به ذهن شما نیز خطور کند که کدام برند ایمپلنت های دندانی بهتر است. در این مقاله قصد داریم تا حدودی به پاسخ پرسش شما بپردازیم.

بهترین مارک ایمپلنت در ایران

بهترین مارک ایمپلنت در ایران

چه نوع ایمپلنت برای شما بهتر است؟

ایمپلنت های دندان عموماً از جنس تیتانیوم هستند، که ماده ای سازگار با بدن انسان است و بدن آن را می پذیرد و به عنوان پایه ای محکم برای دندان مصنوعی عمل می کند. شرکت های تولید کننده مختلف، برای شرایط بالینی متفاوت، ایمپلنت های مختلفی تولید می کنند. برخی ایمپلنت ها کوتاه و قطر آنها زیاد است، در حالی که دیگر ایمپلنت ها باریک تر ساخته می شوند زیرا قرار است بین دندان های جلو قرار بگیرند، برخی دیگر نیز به سرعت جوش می خورند و می توانند فوراً بارگذاری شوند. همه این ویژگی ها به شرایط خاص هر بیمار بستگی دارند.

کدام برند ایمپلنت های دندان بهتر است؟

در سراسر دنیا ۱۵۰ شرکت وجود دارند که اجزاء ایمپلنت های دندان، شامل ایمپلنت، اباتمنت، و نیز تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز طی جراحی کاشت آن را تولید می کنند. آماده سازی برای جراحی و جستجو برای انتخاب بهترین برند ایمپلنت می تواند اندکی دشوار باشد. اما با اعتماد به تجربه دندانپزشک خود در کاشت ایمپلنت ها طی سالیان متمادی می توانید به بهترین نتایج دست یابید.

برخی افراد بر این باورند کشور سازنده ایمپلنت نقش کلیدی در انتخاب برند ایمپلنت دارد در حالی که عنوان کشور سازنده هیچ تأثیری در کیفیت ایمپلنت ندارد. چه بسا ایمپلنت های محصول کشورهای نه چندان شناخته شده در زمینه تولید ایمپلنت که بهتر از محصولات کشورهای مطرح دنیا عمل کرده اند. در واقع هر برند مزایا و معایب خاص خود را دارد، یک برند بیشتر و دیگری کمتر. این دندانپزشک است که با تجربه و مطالعات خود در این زمینه می تواند بهترین تصمیم را بگیرد.

بهترین مارک ایمپلنت در ایران

بهترین مارک ایمپلنت در ایران

 

از بین تمام کمپانی های تولید کننده ایمپلنت های دندان و محصولات جانبی آنها،Dentsply Sirona که قبلاً با نام آسترا Astra تولید می شد، اشترومن Straumann ، نوبل بایوکر Nobel Biocare | Danaher، زیمر بایومت Zimmer Biomet، و بایو هوریزونز BioHorizons در صدر فهرست کیفیت قرار دارند. سه برند ایمپلنتیوم، آستم و مگاژن از شناخته شدن ترین برندهای ایمپلنت در ایران هستند که محصول کشور کره می باشند.

بهترین مارک ایمپلنت در ایران

بهترین مارک ایمپلنت در ایران

ایمپلنت های دندانی مگاژن

مگاژن یکی از شرکت های مطرح تولید کننده ایمپلنت های دندان در آسیا است که سالها است در این زمینه فعالیت دارد و از ابتدای کار آن تاکنون بیش از ۶ میلیون ایمپلنت تولید کرده است. مشخصه برجسته ایمپلنت های مگاژن سادگی کار با آنها است:

  • کار گذاشتن آنها نیاز به ابزار و تجهیزات زیادی ندارد.
  • برای اکثر موارد و بیماران قابل استفاده هستند.
  • از دوام بالایی برخوردار هستند و در برابر فشار مقاومت زیادی از خود نشان داده اند.
  • میزان اسئواینتگریشن (جوش خوردن) آنها با استخوان فک بالا است.
  • آلودگی سطح این ایمپلنت ها صفر بوده و در واقع عاری از هرگونه آلودگی میکروبی، سموم و یا براده هستند.
  • این شرکت برای محصولات خود ضمانت نامه مادام العمر ارائه می دهد. اگر به هر دلیلی، ایمپلنت های تولید این کمپانی نیاز به تعویض داشته باشند، این کار به صورت رایگان انجام خواهد شد.
  • تحقیقات علمی و عملی بسیاری روی این برند صورت گرفته است که همگی مؤید کیفیت آن هستند، به همین دلیل بسیاری از اساتید مطرح جهان در زمینه کاشت ایمپلنت، مانند پروفسور دنیس تارنو برای بیماران خود آن را انتخاب می کنند.
  • ایمپلنت های تولید شده در این کمپانی، با توجه به مزایای قابل توجهی که دارند، بسیار مقرون به صرفه هستند و برای استفاده از آنها نیاز نیست هزینه چندانی بپردازید.
  • از آنجا که این برند در بسیاری از کشورهای دنیا شناخته شده است، از آن استفاده می کنند و خدمات آن را ارائه می دهند، با استفاده از آنها اگر به کشور دیگری سفر کنید و با مشکلی مواجه شوید که نیاز به کمک دندانپزشک داشته باشید، به راحتی می توانند مشکل شما را برطرف کنند.
  • احتمال شکست درمان مگاژن بسیار اندک است.
  • این برند هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و از نظر سمی بودن یا ایجاد عفونت، هیچ مشکلی برای بیمار ایجاد نخواهد کرد.
  • ابزار، تجهیزات، و قطعات ایمپلنت تولید شده در این شرکت از تنوع بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل به دندانپزشک اجازه می دهد پیچیده و خاص ترین شرایط و مشکلات را به راحتی و تنها با کمک این محصولات برطرف سازد.
  • میزان رضایت بیماران از این برند نیز بسیار بالا بوده است.

برای ساخت ایمپلنت ها، هر کمپانی استانداردهای خاص خود را دارد و از دستگاه های متفاوت با روش های مختلفی استفاده می کند. برای تراش تیتانیوم و شکل دهی آن به صورت ایمپلنت از مته استفاده می شود. در شرکت مگاژن از هر مته برای تراش ۱۰ ایمپلنت استفاده می شود و پس از آن تعویض می شود. از این طریق میزان دقت، کیفیت و ظرافت آنها در سطح بالایی قرار دارد. این در حالی است که در برخی شرکت های دیگر از هر مته ممکن است حتی برای تراش ۱۵۰ ایمپلنت نیز استفاده شود، این کار موجب کاهش کیفیت محصولات آنها می شود. شرکتی که در ایران ارائه خدمات و محصولات این کمپانی را به عهده دارد فوق العاده است و تمام اجزاء و ابزارهای مورد نیاز را به موقع در اختیار دندانپزشک ها قرار می دهد. در حالی که ممکن است قطعات جانبی دیگر برندها آنقدر در دسترس نباشند.

بهترین مارک ایمپلنت در ایران

بهترین مارک ایمپلنت در ایران

اشترومن Straumann: بهترین شرکت تولیدکننده ایمپلنت دندان

این کمپانی در سال ۱۹۵۴ تأسیس شد و در سال ۲۰۱۵ سرمایه آن ۸۱۸ میلیون دلار بود. این شرکت با مؤسسات تحقیقاتی، دانشگاه ها، و کلینیک های برتر دنیا همکاری دارد. این شرکت برای انجام تحقیقات روی ایمپلنت های دندان، ابزارها و تجهیزات مورد نیاز طی جراحی کاشت ایمپلنت و نیز محصولات بازسازی بافت که طی این فرایند استفاده می شوند یا به پیشگیری از دست رفتن دندان کمک می کنند نقش پیشرو دارد.

محصولات بازسازی کننده بافت های دهان این شرکت برای حمایت از اجزاء ایمپلنت، حفظ دندان های طبیعی پس از فرایند، و نیز در موارد پیشرفته بیماری پریودنتال استفاده می شوند. اجزاء سیستم ایمپلنت و تجهیزات در آمریکا و سوئیس ساخته می شوند، در حالی که محصولات بازسازی کننده بافت های دهان در سوئد تولید می شوند. محصولات ترمیم کننده اشترومن در آمریکا و اروپا ساخته می شوند.

اشترومن شرکتی منحصر بفرد است زیرا تنها کمپانی برتر در این بازار است که مجموعه کاملی از وسایل مربوط به این فرایند را تولید می کند، از آماده سازی و کاشت گرفته تا تقویت استخوان. در حال حاضر مگاژن به یکی از زیر مجموعه های علمی اشترومن تبدیل شده است زیرا طراحی جدید و منحصر بفرد آن مورد تأیید صاحبان اشترومن قرار گرفته و تصمیم گرفتند و در خط تولید خود آن را کنار ایمپلنت های دیگر قرار دهند.

0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)
نوشته های توصیه شده

Leave a Comment