دسته بندی ایمپلنت های دندانی و برندهای قابل اعتماد آنها

 در مقالات آموزشی جراحی و کاشت ایمپلنت, مقالات عمومی دندانپزشکی

بیش از ۱۵۰ کمپانی تولید کننده ایمپلنت در سراسر دنیا در حال فعالیت می باشند. اما معتبرترین و شناخته شده ترین آنها اشترومن Straumann و نوبل بایوکر Nobel Biocare هستند. البته برندهای شناخته شده دیگری وجود دارند که سال ها ست در دنیای دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

سیستم های ایمپلنت های دندانی برای شرایط بالینی مختلف طراحی شده اند

هر تولید کننده ای ایمپلنت های دندانی مختلفی تولید می کند که مناسب ترین ایمپلنت برای شرایط بالینی خاص هستند. برخی از انواع خاص ایمپلنت ها می توانند بلافاصله بارگذاری شوند، در حالی که برخی دیگر نیاز به زمان دارند تا با استخوان جوش بخورند (اسئواینتگریشن اتفاق بیفتد).

برخی ایمپلنت ها قطر باریک تری دارند، برای جاهایی که استخوان و فضا محدودتر است، در حالی که برخی دیگر کوتاه تر و قطورتر هستند و برای قرار گیری نزدیک حفره های سینوس ایده آل هستند، جایی که استخوان عموماً نازک تر است.

به طور کلی، همه ایمپلنت های دندانی که توسط شرکت های شناخته شده تولید می شوند از کیفیت خوبی برخوردار هستند و مطابق با مقررات اساسی تولید هستند، اما برخی دیگر از آنها در شرایط خاص بهتر از گزینه های دیگر عمل خواهند کرد. هر گونه تفاوت در موفقیت ایمپلنت های دندانی و نرخ نجات آنها معمولاً از نظر آماری چندان چشمگیر نیست.

دسته بندی ایمپلنت های دندانی

دسته بندی ایمپلنت های دندانی

موفقیت ایمپلنت های دندانی به مهارت جراح آن نیز بستگی دارد

مقدار زیادی از موفقیت درمان ایمپلنت های دندانی به مهارت جراحی دندانپزشکی بستگی دارد که کار جایگذاری آنها را انجام می دهد، و نیز مهارت های دندانپزشک یا دندانسازی بستگی دارد که کار طراحی دندان های مصنوعی روی ایمپلنت های دندانی را انجام می دهد.

در صورتی که یک جراح مجرب و دندانپزشک ماهر در کاشت ایمپلنت های دندانی انتخاب کنید، اکثر برندهای ایمپلنت های دندانی باید نتایج فوق العاده ای ارائه دهند. در مقایسه، انتخاب یک دندانپزشک بی تجربه در کاشت ایمپلنت های دندانی که از برندهای با کیفیت ایمپلنت ها استفاده می کند، الزاماً موفقیت کاشت ایمپلنت های دندانی را تضمین نمی کند.

انتخاب بهترین سیستم ایمپلنت های دندانی

مشخص نمودن اینکه کدام سیستم بهترین ایمپلنت موجود است کار بسیار دشواری است. به عنوان یک قانون کلی، به دنبال اطلاعات مربوط به طول مدتی باشید که کمپانی در بازار تولید ایمپلنت های دندانی در حال فعالیت بوده است و اینکه چقدر تحقیق روی سیستم آنها انجام شده است. مهم است بدانید که، اگر یکی از اجزاء ایمپلنت های دندانی ظرف ۱۰ سال با شکست مواجه شود، هنوز هم می توانید بخشی از آن را تعویض کنید.

کمپانی های معتبر و شناخته شده تحت حمایت تحقیقات گسترده ای قرار دارند که روی محصولات آنها صورت می گیرد و بر همین اساس محصولات آنها تضمین می شوند. در مقایسه، ایمپلنت های ارزان قیمت تر که توسط کمپانی های کوچک تر تولید می شوند، اغلب از مواد با کیفیت پایین تر استفاده می کنند و آزمایشات چندانی هم روی آنها صورت نگرفته است.

همه ایمپلنت هایی که تولید می شوند، باید بر اساس نیازمندی های سازمان غذا و داروی آمریکا باشند. به این معنا که همه آنها باید کیفیت معقولی داشته باشند، فرقی نمی کند تولید کننده آنها کدام کمپانی است. تنها تفاوت این است که اطمینان حاصل شود که دندانپزشک شما ایمپلنت مناسبی بر اساس نیازهای شما برای شما انتخاب کند. علاوه بر این، باید بتواند از همه فناوری های روز دنیا استفاده کند تا درمان کاشت ایمپلنت های دندانی را طراحی نماید و آنها را کار بگذارد، از جمله با استفاده از جراحی هدایت شده با کامپوتر می توان بهترین محل را به صورت میلی متری مشخص نمود و ایمپلنت را جایگذاری کرد.

دسته بندی ایمپلنت های دندانی

دسته بندی ایمپلنت های دندانی

بهترین برندهای ایمپلنت های دندانی

تحقیقات و بررسی های زیاد روی انواع و برندهای مختلف ایمپلنت های دندانی، هم به صورت مطالعات موردی و هم بررسی نتایج  مطالعات انجام شده و هم با توجه به تجربه همکاران در شهر ها و کشورهای مختلف در این زمینه می توان این نتیجه را گرفت که  میتوان انواع  ایمپلنت ها را به سه دسته کلی  تقسیم بندی کرد:

ایمپلنت های اکونومی یا اقتصادی

ایمپلنت هایی با هزینه بسیار پایین و کیفیت قابل قبول که حداقل ۵ سال تجربه خوب به همراه خواهند داشت و برای افرادی مناسب هستند که نمی خواهند خیلی برای ایمپلنت ها هزینه کنند. از این  دسته از ایمپلنت ها برندهایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و دکتر فروزش نیز از آنها در مطب خود استفاده می کند عبارتند از:

دسته بندی ایمپلنت های دندانی

دسته بندی ایمپلنت های دندانی

الف)dentis : ساخت کره جنوبی می باشد و به نام i clean و s clean معروف است و در ایران و چند کشور دیگر طرفداران بسیاری دارد. هزینه آنها بسیار پایین است و نتایج  خوب و قابل  قبولی  هم  دارد.

ب)charom : ساخت کره جنوبی می باشد و در چند سال اخیر در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. به نامcis  شناخته می شود و هزینه اندک آن و  سطحsla   بالا از خصوصیات بارز این ایمپلنت می باشد. نتایج به دست آمده در طول سال های اخیر فراتر از انتظار بوده و گزینه ای خوب برای افرادی است که چه تعداد زیادی از دندان های خود یا یک دندان خود را از دست داده اند و در هر قسمتی از فک قابل جاگذاری می باشد.

ج) ایمپلنت بسیار اقتصادی و  با کیفیت  بالای ‌biotem: یکی از ایمپلنت های بسیار جدید کره جنوبی است که تاییدیه های FDA (غذا و داروی آمریکا) و استاندارد  ce(تاییدیه اروپا) را دارد. این ایمپلنت در مدت دو سالی که وارد بازار شده است نتایج درخشانی را ارائه داده است، و یکی از ایمپلنت های قابل اعتماد با قیمت بسیار پایین می باشد. این ایمپلنت در گروه ایمپلنت های گروه اول و ارزان قیمت قرار می گیرد.

مواد این نوع ایمپلنت های دندانی از کیفیت فوق العاده ای برخوردار هستند و سازگار با بدن انسان می باشند. تکنولوژی سطح آنها به گونه ای است که قابلیت جوش خوردن آنها با استخوان در حدی است که نرخ شکست آنها ۰% گزارش شده است. این محصول به ۲۴ کشور دنیا صادر می شود.

دسته بندی ایمپلنت های دندانی

دسته بندی ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های با قیمت متوسط ولی دارای فروش و محبوبیت بین المللی

در حال حاضر این نوع ایمپلنت ها در رقابت با ایمپلنت های شناخته شده و با سابقه هستند و کیفیت بسیار عالی و گارانتی مادام العمر این ایمپلنت ها  هر روز به تعداد طرفداران آنها می افزاید. روی نتایج عالی و ثبات این نوع ایمپلنت ها تحقیقاتی انجام گرفته و کمپانی های سازنده بسیار خوبی در تولید این دسته ایمپلنت ها فعالیت دارند. این نوع ایمپلنت ها انتخاب بسیار خوبی برای افرادی می باشند که به دنبال یک ایمپلنت عالی و با هزینه متعادل هستند . از این دسته ایمپلنت ها، برندهایی که در مطب دکتر فروزش مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

دسته بندی ایمپلنت های دندانی

دسته بندی ایمپلنت های دندانی

الف) megagen : ساخت کره جنوبی می باشد و بیش از ۱۰ سال است که امتحان خود را پس داده است. نتایج بالینی حیرت آور و عالی این ایمپلنت در کنار تنوع لاین های آن، از مشخصات بارز این ایمپلنت است. لاین هایی مثل anyone و anyone one stage از این ایمپلنت موجود می باشند که هر یک به منظور استفاده در ناحیه خاصی از استخوان فک ها طراحی شده اند و می توان با خیال راحت از آنها در افرادی استفاده نمود که دارای بیماری سیستمیک خاصی (دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی و…) هستند. این نوع ایمپلنت ها فقط دو ماه زمان نیاز دارند تا با استخوان جوش بخورند و پس از دو ماه می توان کار قالب گیری را انجام داد و روکش را تحویل داد.

ب): Medentika  این ایمپلنت ساخت کشور آلمان است و زیر مجموعه گروه ایمپلنت اشترومن می باشد که بهترین ایمپلنت دنیا لقب گرفته است. در حقیقت اشترومن ایمپلنت مدنتیکا را با قیمت پایین تری تولید می کند تا اشخاصی که به برند اشترومن علاقه دارند ولی از عهده مخارج آن بر نمی آیند بتوانند از این ایمپلنت استفاده کنند. لاین microcone این ایمپلنت تنها لاینی از این ایمپلنت است که به زودی  وارد ایران خواهد شد. دکتر فروزش نیز در مطب خود از این ایمپلنت درکنار سایر برندها استفاده خواهد کرد. با استفاده از microcone که نوآوری های زیادی در تولید آنها شده است، می توان همه نوع قطعات زیبایی را روی آنها کار گذاشت. دقت بالا، اتصال مخروطی شکل اباتمنت های ایمپلنت ها می تواند بدون هیچ خطری در جای خود قرار بگیرد و از جابجایی های اندک بین ایمپلنت و اباتمنت جلوگیری نماید. برای موارد چالش بر انگیز هم دسته وسیعی از اباتمنت ها در دسته زیبایی microconeها وجود دارد. خواه روکش ها استفاده شوند یا بریج، یا پروتزهای متحرک، با استفاده از این نوع ایمپلنت ها همه آنها به راحتی قابل استفاده خواهند بود.

ج) ایمپلنت euroteknika ساخت کشور فرانسه و از ایمپلنت های گروه دوم می باشد. این ایمپلنت از تنوع لاین های زیادی برخوردار است و انواع مختلف ایمپلنت ها را تولید می کند و بیش از ۲۵ سال سابقه تولید ایمپلنت دارد. دکتر فروزش در مطب خود از لاین naturactis  استفاده می کند که جدیدترین لاین یوروتکنیکا به شمار می رود و برای مواردی مناسب است که قرار است همزمان با کشیدن دندان ایمپلنت نیز کاشته شود. این ایمپلنت یکی از بهترین گزینه ها می باشد که قیمت  متوسط و کیفیت عالی دارد.

د) ایمپلنت: sic   این نوع ایمپلنت ساخت کشور سوئیس می باشد و آن را پروفسورschili  که از بزرگان علم ایمپلنت می باشند طراحی کرده است. این ایمپلنت دارای سه لاین مختلف است که دکتر فروزش در مطب خود از  لاینace   استفاده می کند. این ایمپلنت در نواحی از فک که قبلا پیوند استخوان داشته اند بسیار عالی است و یکی از ایمپلنت هایی است که امتحان خود را پس داده است و در  گروه  دوم   قرار می گیرد.

دسته بندی ایمپلنت های دندانی

دسته بندی ایمپلنت های دندانی

ایمپلنتهای  معروف و با کیفیت بسیار بالا و شناخته شده در جهان

این ایمپلنت ها اغلب هزینه بسیار بالایی دارند. دکتر فروزش پس از بررسی قیمت ها و فاکتورهای دیگر این نوع ایمپلنت ها، برندهای   bego لاین rs و نیز لاین anyridge از ایمپلنت مگاژن را انتخاب کرده است که برند bego ساخت کشور آلمان است و سابقه ای طولانی در تولید ایمپلنت دارد. نامی مطمئن و شناخته شده در دنیا می باشد و از مهندسی دقیق آلمانی بهره می برد. این ایمپلنت بهترین گزینه برای افراد مشکل پسند می باشد و بدون شک  یکی از  بهترین های دنیای ایمپلنت می باشد.

دسته بندی ایمپلنت های دندانی

دسته بندی ایمپلنت های دندانی

و اما سیستم ایمپلنتی  anyridge از کمپانی مگاژن، همانگونه که  قبلاً در مورد این شرکت گفتیم شرکتی رو به رشد است که ایمپلنت با قیمت متوسط و نیز ایمپلنت بسیار با کیفیت تولید می کند. لاین anyridge مگاژن تقریباً نامی شناخته شده در دنیای ایمپلنت و بنیانگذار سبکی جدید در علم ایمپلنت می باشد. طراحی منحصر بفرد آن، بی شک این لاین را در زمره ایمپلنت های درجه یک دنیا قرار می دهد و مگاژن با ایمپلنت لاین anyridge  انی ریج، بزرگترین و معروفترین برندهای ایمپلنت را به چالش می کشد و می توان گفت در زمینه تولید این لاین خاص  یکه تازی می کند و تقریبا نوآورانه ترین طراحی ایمپلنت را دارد.

0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)
نوشته های توصیه شده

Leave a Comment