برای کاشت ایمپلنت دندان چه آمادگی هایی باید داشت؟

 در مقالات آموزشی جراحی و کاشت ایمپلنت, مقالات عمومی دندانپزشکی

جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی برای افرادی است که به هر دلیلی یک یا چند دندان خود را از دست داده اند و نیاز به جایگزینی برای دندان های از دست رفته خود دارند. آنها ممکن است به دلیل پوسیدگی یا هر نوع حادثه ای دندان های خود را از دست داده باشند. به هر طریق، ایمپلنت های دندانی می توانند فضایی که باید دندان وجود داشته باشد را پر کنند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که دندان های دیگر جابجا نمی شوند و کج نمی شوند و کمک می کند از بروز مشکلات دندانی و دهانی بیشتر پرهیز شود. چیزهای دیگری هم مربوط به جراحی ایمپلنت های دندانی- قبل و بعد از آن- هستند که همه بیماران باید از آنها اطلاع داشته باشند- که به آنها کمک می کنند آماده شوند.

شما یک فرایند فردی و اختصاصی خواهید داشت

قبل از آنکه برای انجام این فرایند مراجعه کنید، جراح شما باید طرح درمان ویژه شما را برای جراحی خلق کند. از این طریق این اطمینان حاصل می شود که جراحی موفقیت آمیز است و ایمپلنت های دندانی کاملاً متناسب خواهند بود. جراح نگاهی کامل به تمام جزئیات وضعیت دهان، فک، جمجمه و دندان های شما خواهد انداخت. همه این اطلاعات برای حصول اطمینان از اینکه جراحی به خوبی پیش خواهد رفت ضروری هستند.

دریافت ایمپلنت های دندانی

دریافت ایمپلنت های دندانی

مقداری تغییر در رژیم غذایی نیاز خواهید داشت

اگر قرار است تحت جراحی قرار بگیرید، بهتر است ۸ تا ۱۲ ساعت قبل از جراحی چیزی نخورید، مگر آنکه دستورالعمل جراح شما چیزی غیر از این باشد. پس از جراحی نیز دستورالعمل دندانپزشک شما برای غذا خوردن، داشتن رژیم غذایی نرم است. این رژیم شامل مواد غذایی زیادی از جمله آبمیوه، آب، شیر، بلغور جو دو سر، ماست، سوپ، یا ماهی است. از غذاها و نوشیدنی های خیلی داغ و گاز دار بپرهیزید- اینها می توانند به بافت زخم آسیب برسانند و موجب خونریزی شوند.

دریافت ایمپلنت های دندانی

دریافت ایمپلنت های دندانی

این درمان می تواند نیاز به انجام جراحی داشته باشد.

ابتدا، اگر دندان آسیب دیده شما هنوز داخل دهان باشد، بایستی کشیده شود. سپس چند گام تا تکمیل ایمپلنت های دندانی هستند که باید تکمیل شوند. ابتدا پست های فلزی باید کاشته شوند، سپس باید به آن زمان داد تا بهبود پیدا کند. پس از این فرایند ممکن است روی بافت بخیه هایی زده شود که امکان دارد لازم باشد برای کشیدن آنها یک هفته بعد از جراحی اولیه، یک بار دیگر به دندانپزشک مراجعه کنید، گرچه ممکن است از بخیه هایی استفاده شود که به صورت خود به خود حل می شوند، در نتیجه نیاز به مراجعه مجدد نیست. چند ماه پس از جراحی مرحله اول و قرار گیری پست فلزی، لازم است برای جراحی مرحله دوم مراجعه کنید تا ایمپلنت دندانی شما تکمیل شود.

چیزهایی که پس از جراحی کاشت ایمپلنت باید از آنها پرهیز نمود.

چیزهایی هستند که پس از جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی باید از آنها پرهیز نمود تا از بروز عفونت پیشگیری نمود. باید از خوردن مایعات با نی بپرهیزید. علاوه بر این، از شستشوی دهان و تف کردن نیز باید اجتناب نمایید مگر آنکه با احتیاط کامل عمل کنید. همه اینها می توانند باعث شوند زخم شما دچار خونریزی شود و عفونی شود.

از لمس کردن زخم با انگشت یا زبان خود باید بپرهیزید. این نیز می تواند موجب شود زخم شما مجدداً باز شود، درد زیادی در آن ایجاد شود، دچار خونریزی شود و منجر به بروز عفونت شود.

بهداشت دهانی نقش کلیدی دارد

حفظ بهداشت دهان قبل و بعد از جراحی کاشت ایمپلنت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. اگر پس از جراحی کاشت ایمپلنت بهداشت دهان را به حال خود رها کنید، اجازه می دهید هر عفونتی بروز پیدا کند و به احتمال زیاد زخم شما خیلی زود خوب نخواهد شد، متورم خواهد شد، و مدت زمان بیشتری درد خواهید داشت. علاوه بر این می تواند باعث شود بدن ایمپلنت شما را پس بزند.

بسیاری افراد تصور می کنند شب بعد از جراحی کاشت ایمپلنت باید از مسواک زدن خودداری کنند، در حالی که باید اطمینان حاصل نمایید که وقتی این کار را انجام می دهید، اطراف محل جراحی را با احتیاط مسواک می زنید. از یک روز پس از دریافت ایمپلنت، تا سه مرتبه در روز، می توانید دهان خود را با محلول آب و نمک شستشو دهید. این به صورت طبیعی موجب ضد عفونی شدن موضع می شود و دهان را تمیز نگه می دارد.

مصرف تنباکو و سیگار ممنوع است!

بر هیچ کس پوشیده نیست که ترک کردن تنباکو سلامت بدن و نیز کیفیت زندگی را در دراز و کوتاه مدت بهبود می دهد. با این حال، اگر برای دریافت ایمپلنت های دندانی برنامه ریزی کرده اید، باید هر چه سریعتر به فکر ترک این عادت باشید.

نیکوتین موجود در تنباکو جریان خون را کاهش می دهد و می تواند باعث شود بدن روند بهبود، از جمله بعد از یک جراحی دهان مانند کاشت ایمپلنت، را به سختی طی کند. اگر استخوان فک نتواند به خوبی بهبود پیدا کند و با ایمپلنت جوش بخورد، ایمپلنت با شکست مواجه خواهد شد، یا شل می شود و باید خارج شود.

کنار گذاشتن مصرف تنباکو چند ماه قبل از جراحی کاشت ایمپلنت، می تواند کمک کند بهداشت دهان و لثه ها بالا برود و این اطمینان حاصل شود که فرایند موفقیت آمیز خواهد بود.

به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.

مهمترین گام نهایی برای سالم نگه داشتن دهان جهت آماده سازی برای انجام جراحی کاشت ایمپلنت دنبال کردن توصیه های دندانپزشک و مراجعه هر شش ماه یک مرتبه به دندانپزشک است. دو مرتبه معاینه در سال فرصتی است برای دندانپزشک تا به صورت تخصصی دندان های طبیعی باقی مانده را پاکسازی نماید، از پیشروی هر گونه مشکل زود هنگامی جلوگیری نماید، و نکات تکمیلی مراقبت دهانی را ارائه دهد. با مراقبت های صحیح قبل و بعد از جراحی، ایمپلنت های دندانی می توانند راهکارهایی با دوام برای پر کردن فواصل بین دندان های باقی مانده باشند.

0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)
نوشته های توصیه شده

Leave a Comment